İmplant

Dişler hayat boyu birçok dış etkiye maruz kalır. Diş bakımına gereken önemin verilmemesi, çevresel ve genetik faktörler gibi nedenlerden dolayı diş çürükleri ve diş eti hastalıkları ortaya çıkar. Bu diş problemlerinin bazıları dolgu, kanal ve kaplama gibi yöntemlerle çözülebilir. Ancak bu tedavilerin mümkün olmadığı durumlarda dişin çekilmesi gerekebilir. İmplant, çekilen dişin yerine diş yapılması için başvurulan yöntemler arasında öne çıkar. Yapay bir diş kökü olan implant, titanyum içeren malzemeden yapılır. Uzun ömürlü olan bu yapay köklerin üzerine protez takılır ve hastaya çiğneme fonksiyonu kazandırılır.

İmplant Tedavisi Nedir?

İmplantlar; doğal diş kökünü taklit eden titanyumdan yapılan vidalı diş olma özelliğine sahiptir. Bu tedavi, diş köküne benzeyen ve titanyumdan üretilen yapay diş kökünün çene kemiğine yerleştirilmesi işlemidir. Lokal anestezi altında yapılan ağrısız bir işlemdir ve genellikle 15-30 dakika sürer. Tek seansta birden fazla vida yerleştirme işlemi yapılırsa tedavi süresi de buna bağlı olarak uzayabilir. Daha sonra titanyumdan yapılmış küçük bir post olan diş kökü vidası eksik dişin kemik yuvasına yerleştirilir. Çene kemiği iyileştikçe implante edilmiş metal direğin etrafında büyür ve onu çeneye sağlam bir şekilde sabitler.

İyileşme süreci altı ila 12 hafta arasında değişiklik gösterebilir. Bu tedavi yöntemi, tam oturmayan protezlere veya köprülere hoş bir alternatif sunabilir. Ayrıca doğal diş köklerinin eksikliğinin takma diş veya köprülü diş değiştirmelerine uygun olmadığı durumlarda alternatif bir yöntemdir. Endosteal (kemikte) ve subperiostal (kemik üzerinde) olmak üzere iki türü vardır. Bu çeşitler arasında en yaygın olan tür endosteal’dır. Çene kemiğine cerrahi olarak yerleştirilen vidalar bir veya daha fazla protez dişi tutar. Subperiostal (kemik üzerinde) implant ise, diş etinden çıkıntı yapan metal çerçeve direkleri ile çenenin üstüne yerleştirilir. Bu tür genellikle geleneksel protezleri kullanamayan ve endosteal implantı tutmak için yeterli kemik yüksekliğine sahip olmayan hastalarda kullanılır. Ayrıca implant “All on 4” denilen dörtlü implant sistemi tamamen dişi olmayan hastalara uygulanan uygulanır. Bu yöntemde, dişlerin tamamı dört implanta desteklenir.

İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tedavi süreci, kullanılacak olan vidanın tipine ve çene kemiğinin durumuna bağlıdır. Ayrıca her hastanın tedavi süreci, bireysel ihtiyaç ve koşullarına göre değişiklik gösterir. Tedavi için genellikle iki veya üç randevu gerekebilir. İlk randevu bir konsültasyon, ikinci randevu ise genellikle ameliyat randevusudur. Daha sonraki randevu sayısına diş hekimi karar verir. İlk randevuda ağız cerrahı hastanın durumunu değerlendirir ve tedavi planını hastayla birlikte belirler. Ayrıca cerrah hastanın ağız sağlığı durumunu gözden geçirerek üç boyutlu taramalar da yapabilir.

İmplant Tedavisi Kimlere Uygulanabilir?

Hastanın iyileşmeyi engelleyen herhangi bir kronik sağlık sorunu ve ilaçlara karşı alerjisi yoksa ve genel sağlık durumu kontrol altındaysa bu tedavi rahatlıkla uygulanabilir. Bunun dışında, bir veya daha fazla eksik dişi olanlara, tam büyümeye ulaşmış bir çene kemiğine sahip olanlara, vidaları sabitlemek için yeterli kemiğe sahip olanlara ve sağlıklı ağız dokularına sahip olan herkese uygulanabilir.

İmplant Diş Kimlere Yapılmaz?

Çok fazla sigara içenler, diyabet veya kalp hastalığı gibi kontrolü güç kronik rahatsızlıkları olan hastalar implant diş tedavisi için uygun olmayabilir. İmplant yönteminin sizin için uygun olup olmadığına diş hekiminiz karar verecektir.

İmplant Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Bu tedavi klasik protez tedavilerine göre daha uzun sürede tamamlanabilmektedir. Uzun tedavi süresine rağmen implant tedavisi daha iyi sonuçlar verir. Tedavi süreci cerrahi ve protez olarak ikiye ayrılır. Her geçen gün teknolojideki gelişmeler sayesinde cerrahi tedavi süresi 6 haftaya kadar kısalmıştır. Ancak tedavide sinüs lifting veya kemik greftleme işlemlerine ihtiyaç duyulması halinde bu süre uzar. Tedavinin protez kısmı klasik protez tedavisine benzer şekilde ilerler.

İmplant Tedavisi Yaptırırken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

• Bu süreçte ilk adım, kişiselleştirilmiş bir tedavi planının geliştirilmesidir. Plan, özel ihtiyaçlara yöneliktir. Plan, ağız cerrahisi ve restoratif diş hekimliği alanında özel olarak eğitilmiş ve uzman profesyonellerden oluşan bir ekip tarafından hazırlanması gerekir. Bu ekip yaklaşımı, sizin için en iyi olan implant seçeneğine dayalı olarak koordineli bakım sağlar.
  • İmplantın saf titanyum maddesinden üretilmiş olmalıdır.
  • Patentli ve başarılı bir markaya sahip olmasıdır.
  • Steril bir muayenehane ve cerrahi işlem ortamının olması gerekir.
  • Çene kemiğinin implant ile uyumlu olması büyük önem taşır.

İmplantın Ömrü Ne Kadar?

Diş temizliğine yeteri şekilde özen gösterildiği sürece implantın ömrü ortalama 25 ile 30 yıl arasındadır. Hatta ömür boyu kullanım bile söz konusu olabilir. Eğer implantın uzun ömürlü olması isteniyorsa bazı noktalara dikkat edilmelidir. Tedavi sonrasında ağız hijyenine ekstra önem verilmelidir. Dişlerin temizliğinde ara yüz fırçası kullanılmalıdır. Ağız hijyeninde en iyi sonucu alabilmek için diş ipi tercih edilmelidir.

İmplant Sonrası Ağrı Kaç Gün Sürer?

İşlem sırasında lokal anestezi uygulanır ve hasta herhangi bir ağrı hissetmez. Bazı durumlarda eğer birey, işlemden korkarsa uyutarak yani genel anestezi ile cerrahi işlem yapılır. Yeterli özen ve düzenli ilaç kullanımı ile yapılan operasyon sonrasında çok rahat bir şekilde iyileşme sağlanır. Birçok hasta operasyon sonrası yaşanan ağrının diş çekimi sonrası yaşanan ağrıya göre daha az olduğunu belirtmektedir. Uygulamadan sonra birkaç gün hafif ağrı olur. Ancak basit ağrı kesiciler ile bu ağrılardan kurtulabilirsiniz. Tedaviden sonra çok az hastada şişlik ve ağrı görülür. Tedaviden birkaç gün sonra kişiler normal hayatlarına devam ederler.

İmplant Takıldıktan Kaç Saat Sonra Yemek Yenebilir?

İşlemden sonra beslenmeye hemen başlanmamalıdır. Yemek yemek için en az 2 saat beklemek gerekir. Hatta ilk 24 saat katı, çok sıcak ve soğuk besinler yerine ılık ve yumuşak besinler tüketilmelidir.

İmplantın Zararı Var mı?

Sağlığa hiçbir zararlı etkisi yoktur. Ameliyattan sonra ilk 12 saat işlemin yapıldığı bölgenin yakınına soğuk kompres uygulamak şişlik ve ağrı şikayetlerini en aza indirmeye yardımcı olur.

İmplant Gerçek Diş Gibi Olur mu?

Günümüzde gerçek dişlere en yakın görünümü ve kullanımı sağlayan bir alternatiftir. Konvansiyonel protez ve diş köprülerine göre daha fonksiyonel ve estetiktir. İmplantlardaki titanyum çene kemiği ile kaynaştığı için kaymaz ve ses çıkarmaz. Ayrıca sabit köprü veya protezlerde olduğu gibi kemik hasarına da neden olmaz ve doğal dişler gibi çürüme durumu söz konusu olmaz.

İmplant Fiyatları Nedir?

İmplant diş fiyatları tedavi şekline göre değişiklik gösterir. Tek bir diş için ya da birden fazla diş için uygulanacak olan tedavinin maliyetini belirler. Bunun yanı sıra tedavide kullanılacak olan malzemenin kalitesine, ürünün markasına ve işlemin uygulanacağı kliniğe ve uzman hekime göre de fiyatlarda farklılık görülebilir. İmplant tedavinizin güvenilir bir klinikte, deneyimli bir ekip tarafından yapılmasını istiyorsanız; Klinik34 ile iletişime geçebilir, güvenle tedaviye başlayabilirsiniz. Daha sağlıklı ve daha özgüvenli gülümseme için 2014’den beri alanında uzman ve deneyimli ekibiyle hizmet veren Klinik34 yanınızda!